به اولین باری که از یک محصول خاص استفاده کردید، فکر کنید. مثلا موبایلتان را در نظر بگیرید. اولین باری که آن را در دست گرفتید یادتان هست؟ وزنش چقدر بود؟ راحت در دستتان جا میشد؟ استفاده از آن آسان بود یا فرایندهای پیچیدهای داشت؟ موقع بازی داغ میشد؟ چندبار هنگ کرد؟ مجموع تجربیاتی که در هنگام استفاده از موبایل برایتان پیش آمد باعث میشود تصمیم بگیرید دفعه بعد از آن برند خرید کنید یا نکنید. با این توضیح مشخص شد اهمیت تجربه کاربری یا UX چیست .
تجربه کاربر باعث میشود او به محصولات یا خدمات شما وفادار بماند یا به سراغ رقبا برود. تجربه کاربری عامل اصلی رونق کسبوکارها است و به همین دلیل تخصصی در این زمینه پدید آمده است. در کمپانیهای بزرگ دنیا، بخشی برای طراحی تجربه کاربری یا User Experience Design وجود دارد.
UX در مورد تمامی محصولات و خدمات مطرح است اما این روزها در طراحی وب سایت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. رقابت در دنیای اینترنت بسیار سخت است. همه سایتها، چه آنهایی که محتوامحور هستند و چه فروشگاههای آنلاین، به دنبال ایجاد یک تجربه خوشایند برای مخاطبان خود هستند. این تجربه، بازدیدکنندهها را به مشتری یا مخاطب ثابت تبدیل میکند. در ادامه با مفهوم UX بیشتر آشنا میشویم.
درباره این سایت